• Net genoeg tegen MidFryslân voor KVE C1

Na twee gewonnen wedstrijden vandaag de derde wedstijd in de competitie. Niet tegen een onbekende tegenstander, want in de oefencampagne hadden we ook al gespeeld tegen MidFryslân. Toen beter en net verloren (3-4).
    Weliswaar nog niet warm, maar het zonnetje scheen al lekker, vanmorgen vroeg al om 9.30 in Akkrum, waar ik na ruim 20 jaar bij KVE nog nooit geweest was. Groot multifunctioneel gebouw met oa. 2 scholen en een uitstekend grasveld erachter. Daar speelden we dus heerlijk in het zonnetje maar wel met flink wat wind tegen een pittige tegenstander. 1e-jaars C's, maar als D zeker geen slecht team. En ook als C-team nu niet. Die paar weken zijn ook zij best beter geworden.
    En zo werd het dus een spannende wedstrijd! Met twee gemiste strafworpen voor MidFryslân en de nodige kansen aan hun kant, tegenover net iets te veel matige passes en net niet die hele goede kansen was de eerste helft weliswaar voor de thuisploeg wat mij betreft, maar was de stand nog steeds 0-0 en kon het alle kanten op.
    Belangrijkste opmerking van de rust: er moet een stapje bij! Stapje extra verdedigend, stapje extra aanvallend. Maar ja, datzelfde (maar dan in het Fries natuurlijk) zal de coach van MF vast ook gezegd hebben ;) En dus was ook de tweede helft spannend van begin tot eind.
    Doelpunten aan beide kanten hingen in de lucht. Kansen over en weer, van opportunistisch tot goed uitgespeeld, maar steeds net niet. Totdat uiteindelijk Zoë eindelijk de bekende deksel van de korf speelde: 0-1! Maar heel lang bleef de voorsprong niet. Een paar aanvallen later viel het doelpunt ook ineens aan MidFryslân kant.
    Omdat ik met de C's altijd wissel op tijd, waren inmiddels ook de laatste wissels geweest. De pechvogels van vandaag hebben vandaag niet eens aangevallen... Maar tja, dat hoort ook bij een teamsport. Winnen en verliezen doe je samen. En bij korfbal extra, aanvallen en verdedigen doe je samen ;)
    Maar na de 1-1 van MidFryslân dus eindelijk de eerste functiewissel. Kansen bleven over en weer, beide teams met best wel wat ruimte - al was KVE in deze periode verdedigend beter. En na zoveel kansen eigenlijk ineens was daar Inge die een afvallende bal richting korf schoot en scoorde! Nog maar een paar minuten... Bal tegen de voorkant. Bal op de rand. Bal net er overheen. En aan KVE zijde niet iedere aanval even rustig, want MidFryslân bleef goed druk geven tot aan het eind. Maar scoren deden zij niet meer. En het was nog zo spannend dat met het laatste fluitsignaal iedereen keek naar de scheids van \"waarom fluit je nou?\".
    Maar de punten dus voor KVE C1!
    Daarna niet douchen, geen kantine en direct naar huis. Tja, blijft behelpen in deze Corona-periode... Uiteindelijk voor de middag al thuis. Lang geleden ;)
    Volgende week wedstrijd nummer 4. De eerste return, thuis tegen Harich. Daar was de C1 vooral nog aan het wennen aan elkaar, maar was het spel al beter. Met veel vertrouwen dus naar volgende thuiswedstrijd!