• Mooie en belangrijke overwinning in Zevenhuizen

Op zaterdag 17 december stond de wedstrijd Sparta Zevenhuizen 1 tegen Emmeloord 1 op het programma. Op het veld een nipte nederlaag voor Emmeloord: 13-14. In de zaal een klasse hoger en horen beide teams bij de clubs die bovenin willen meedraaien. Emmeloord tot nu toe zonder puntverlies, Sparta al twee gelijke spelen. Dus bij winst komen ze op 4 punten achterstand.

Genoeg ingrediënten voor een spannende wedstrijd en dat werd het ook. In een zeer gelijkopgaande eerste helft lukte het geen van de teams om los te komen. In de 15e minuut kwam Sparta op 5-2, maar Emmeloord herstelde dat binnen 3 minuten: 5-5. In de 29e minuut kwam de Yro Keukens en Badkamers Formatie op 9-9, waarna in de laatste minuut de 9-10 nog binnengeschoten werd: de ruststand.

In de tweede helft kwam Emmeloord meteen op 9-11, een gaatje waarvan het de bedoeling was dit uit te bouwen. Ook hier lukte dat niet en na zelfs een 10-13 voorsprong kwam Sparta weer gelijk: 13-13. Maar doorzettingsvermogen kenmerkt de ploeg, dus 5 minuten later stond het alweer 13-16. En deze keer werd het gaatje langer vastgehouden: 16-19 in de 21e minuut en zelfs 16-20 in de 26e minuut. Gespeeld zou je zeggen, maar nee helaas: in drie minuten kwam Sparta van 16-20 op 19-20, waardoor het toch weer erg spannend werd. Het publiek in Zevenhuizen geloofde er nog helemaal in, maar gelukkig vloog een afstandsschot van de polderbewoners in de laatste minuut er in: eindstand 19-21.

Hele mooie en belangrijke overwinning. Emmeloord 1 blijft de trotse koploper met 8 uit 4 punten in de 2e klasse. Een van de naaste concurrenten bleek punten te hebben verloren, waardoor KVE nu 3 punten los staat.

De selectie heeft even winterstop. Op 4 januari wordt er weer getraind waarna op zaterdag 7 januari oefenwedstrijden thuis tegen Sparta Nijkerk gespeeld worden: 15.15 en 16.40 uur. De competitie wordt hervat op zaterdag 14 januari met thuiswedstrijden tegen Kinea.