• Emmeloord 1 wint ruim van Huizen 1

Na de spannende en nipt verloren wedstrijd vorige week tegen VZOD, stond zaterdag de tweede oefenwedstrijd in de zaal op het programma. Het tevens onbekende Huizen 1 kwam op bezoek in Marknesse. Voor senioren 1 zaak de stijgende lijn van het veld te laten zien om met zelfvertrouwen aan de zaalcompetitie te kunnen beginnen.

Het eerste kwartier ging redelijk gelijk op. Beide teams vonden de korf en scoorden lekker. Na 14 minuten (stand 5-5) was het aftasten voor de ACVO-formatie voorbij en werd er met prachtige doelpunten doorgestoomd naar een 12-5 ruststand. Zeven doelpunten op rij, veel druk op de tegenstander die niet meer wist waar ze het zoeken moesten.

In de tweede helft was Emmeloord er nog niet klaar mee en scoorde vrolijk verder. Resultaat: nog 10 minuten geen tegendoelpunt en een 18-5 tussenstand. Het druk zetten op de tegenstander leverde dus 26 minuten lang geen tegendoelpunt op.

Uiteraard was de wedstrijd toen gespeeld en werd geroutineerd uitgespeeld. Eindstand 24-9. Een hele goede wedstrijd met goed spel, veel inzet, veel druk op de tegenstander, positiviteit en mooie doelpunten. Een Emmeloord in deze vorm kan zeker met vertrouwen aan de zaalcompetitie beginnen. Dat gaat zaterdag gebeuren ook tegen Invicta. Locatie Bosbadhal om 17.50 uur