• Aanwijzingen voor zowel de jeugdteams als de seniorenteams.
    Het allerbelangrijkste vinden we dat iedereen zich veilig voelt om te gaan sporten. Bij onderstaande zijn we uitgegaan van de protocollen van het KNKV en het NOCNSF. We mogen trainen, onder een flink aantal voorwaarden.

We vragen spelers en ouders om hierin hun verantwoordelijkheid te nemen. Een voorbeeld: uw kind wil zo graag trainen, maar heeft een snotneus. We vragen u dan uw verantwoordelijkheid te nemen en uw kind thuis te houden. Stel u voor dat een ander kind dat verkouden naar de training komt uw kind aansteekt met alle gevolgen van dien…..

We kunnen ons alleen veilig voelen wanneer iedereen zich aan de geldende afspraken houdt. We mogen elkaar daar ook op wijzen. Mochten mensen zich onprettig voelen, meld het aan iemand van het bestuur of de jeugdcommissie. Samen zijn we verantwoordelijk,
    samen zijn we KVE.

Als bestuur hebben we ook een besluit genomen over de seniorentrainingen. Deze gaan tot in ieder geval maandag 9 november niet door. Lees hieronder verder.

Jeugd

• Voor A-teams en jonger gelden geen beperkingen. Wel wordt verwacht dat iedere speler 1,5 meter afstand tot de trainer houdt.
    • Dit geldt ook voor 18-jarigen die in de jeugdcompetitie spelen.
    • Voorafgaand aan de training kan de trainer een gezondheidscheck doen.
    • Kleedkamers en kantine in de Bosbadhal zijn gesloten.
    • Toiletten zijn wel open.
    • Geen toeschouwers bij de trainingen, ook geen ouders van buiten Emmeloord dus.
    • Iedereen van 13 jaar en ouder draagt een mondkapje bij het binnengaan van de sporthal. Alleen tijdens het sporten mag deze af.
    • Na de trainingen niet blijven hangen, maar meteen weer naar huis.
    • Ook kinderen die geen lid zijn, mogen meetrainen. Kinderen en jongeren moeten zoveel mogelijk de kans krijgen om te sporten.

Hoe om te gaan bij klachten?

• Het reguliere overheidsbeleid is van toepassing. Bij klachten blijf je thuis.
    • Dit geldt ook voor kinderen jonger dan 13 jaar. Bij verkoudheidsklachten komen zij niet naar de training.

Wat moeten we doen als iemand positief getest is op het coronavirus?
    Als iemand van de vereniging positief wordt getest op het coronavirus, dan gelden de op dat moment geldende richtlijnen vanuit de overheid. Dit betekent dat deze persoon thuisblijft en de richtlijnen volgt die door de GGD opgelegd worden. De GGD verzorgt het bron- en contactonderzoek. Wanneer de GGD aan de overige spelers het advies geeft om in quarantaine te gaan, is het dringende advies dit ook op te volgen.

Senioren
    Als bestuur hebben we besloten dat er in ieder geval tot maandag 9 november niet door de senioren getraind wordt. Voor de periode daarna wachten we de ontwikkelingen even af. Dit is geen leuk besluit, maar gezien de weinige animo om in de huidige omstandigheden te trainen hebben we dit besluit wel moeten nemen.

• Per 200 m2 mag er door 4 spelers getraind worden (2 viertallen per korfbalvak van 20 bij 20 meter).
    • Elke sporter en elke trainer houdt – ook tijdens de training – anderhalve meter afstand ten opzichte van elke medesporter.
    • De viertallen mogen gedurende de trainingen niet wisselen. Het zijn dus vaste groepen van 4.
    • Bij meerdere groepen in de zaal moet herkenbaar zijn welke sporter bij welk groepje hoort. Dus spreek een kleur shirt af o.i.d.
    • Onderlinge wedstrijden zijn niet toegestaan.
    • Gezondheidscheck voorafgaand aan de training.
    • Kleedkamers en kantines zijn gesloten.
    • Toiletten zijn wel open.
    • Geen toeschouwers bij de trainingen.
    • Iedereen draagt een mondkapje bij het binnengaan van de sporthal. Alleen tijdens het sporten mag deze af.
    • Na de trainingen niet blijven hangen, maar meteen weer naar huis.
    • Bij klachten blijf je thuis, dan kom je niet naar de training.

Trainingstijden zaal 2020/2021
    Alle trainingen, behalve de recreanten, zijn in de Bosbadhal 2. Dat is de nieuwe hal.

Dinsdag
    17:00 - 18:00 uur E1 (Haldeel B)
    17:00 - 18:00 uur F1 (Haldeel C)

Om de week startend in week 44 (di 27 oktober)

18:00 - 19:00 uur A1 (Haldeel A/B/C)
    18:00 - 19:00 uur B1 (Haldeel A/B/C)

Om de week startend in week 45 (di 3 november)

18:00 - 19:00 uur C1 (Haldeel A/B/C)
    18:00 - 19:00 uur D1 (Haldeel A/B/C)

Woensdag
    20.30 - 22.00 Selectie * *
    20.30 - 21.30 Senioren 3 * *

Donderdag
    18:00 - 19:00 uur A1 (Haldeel B)
    18:00 - 19:00 uur D1 (Haldeel C)
    18:00 - 19:00 uur G1 (Haldeel A)

Vrijdag
    18:00 - 19:00 uur C1 (Haldeel D)
    19:00 - 20:00 uur B1 (Haldeel A)
    20.30 - 22.00 Selectie * *

Recreanten
    Donderdag 20.00-21.00 Gymzaal Erven-West

** Zoals boven aangegeven, wordt er in ieder geval tot maandag 9 november niet door de
    senioren getraind. Voor het vervolg wachten we de ontwikkelingen even af.